Tiedote,

Suomen julkisen sektorin hyvien käytäntöjen valintaprosessi käynnistyy kahdeksatta kertaa

(Kuntaliitto ja valtiovarainministeriö tiedottavat 4.6.2015) Palkitsemalla hyviä käytäntöjä tehdään näkyväksi julkisen sektorin onnistunutta kehittämistyötä ja levitetään sitä muidenkin hyödynnettäväksi.

​Suomen julkisen sektorin hyviä laatutyön käytäntöjä on valittu kahden vuoden välein vuodesta 2000 alkaen. Käytännöt on esitelty EU-jäsenvaltioiden julkisen sektorin laatutyötä esittelevissä konferensseissa.

Hakuprosessiin on mahdollisuus osallistua syyskuun 2015 loppuun mennessä. Valinta julkistetaan 1. joulukuuta 2015 Kuntatalolla Helsingissä järjestettävässä laatukonferenssissa.

Hakuprosessiin voivat osallistua kaikki julkisen sektorin organisaatiot, osastot, yksiköt ja projektit kaikilta hallinnon aloilta ja tasoilta. Kaikki hakuprosessiin osallistuvat saavat myös palautetta hakemuksestaan oman kehittämistyönsä tueksi.

Suomessa valintaprosessin järjestävät valtiovarainministeriö ja Suomen Kuntaliitto.

Suomessa hakemusten pohjana ja niiden arviointikriteeristönä käytetään EU-jäsenvaltioiden yhteistyönä kehittämää ja vuonna 2013 julkistettua Yhteistä arviointimallia (CAF2013, The Common Assessment Framework).

Osallistua voi toimittamalla ohjeiden mukaisen hakemuksen valtiovarainministeriöön 30. syyskuuta 2015 klo 12.00 mennessä. Hakuprosessista kiinnostuneille järjestetään hakemuksenlaatimisen tueksi infotilaisuus valtiovarainministeriössä Helsingissä 11. elokuuta kello 13–15. Tilaisuuteen voi osallistua myös etäyhteydellä.

CAF-kriteeristö ja hakuohjeet löytyvät osoitteesta www.vm.fi/CAF.

Lisätietoja:
Neuvotteleva virkamies Johanna Nurmi, valtiovarainministeriö, johanna.nurmi@vm.fi, 040 764 9885
Erityisasiantuntija Maria Salenius, Suomen Kuntaliitto, maria.salenius@kuntaliitto.fi, 050 561 0466