Tiedote,

Kuntalehti juhlistaa 100-vuotista historiaansa tänä vuonna

(Kuntaliitto tiedottaa 1.6.2016) KL-Kustannus Oy:n kustantama Kuntalehti täyttää tänä vuonna 100 vuotta.

​Kunta-alan päättäjille suunnattu lehti ilmestyi ensimmäistä kertaa tammikuussa 1916 nimellä Suomen Kunnallislehti, jolloin päätoimittajana ja vastaavana toimittajana aloitti sittemmin ministerinäkin toiminut Leo Ehrnrooth. Kuten sata vuotta sitten, on Kuntalehden kohderyhmä edelleen kuntien päättäjät ja yhteiskunnalliset vaikuttajat.

– Tavoitteenamme on olla edelläkävijä kunta-alan uutisten tiedonvälittäjänä ja analysoivan ajankohtaisjournalismin tuottaja, sanoo lehden nykyinen päätoimittaja Marja Honkakorpi.

Kuntalehti panostaa lähivuosina etenkin digitaalisen toimintaympäristön kehittämiseen. Kolmetoista kertaa vuodessa ilmestyvä kuntakentän näkökulmasta yhteiskuntaa luotaava aikakauslehti palvelee lisäksi lukijoitaan aktiivisena verkkomediana Kuntalehti.fi -verkkopalvelussa.

– Sisältöjä ja liiketoimintaa kehitetään eri kanavissa muuttuvan mediamaiseman ja asiakkaiden mediankäytön pohjalta. Tärkeintä on, että tieto kohtaa käyttäjät silloin, kun he sitä tarvitsevat, korostaa Honkakorpi.

KL-Kustannus Oy kuuluu Kuntaliittokonserniin.

Lisätietoja:

Kuntalehden päätoimittaja, KL-kustannus Oy:n toimitusjohtaja Marja Honkakorpi, p. 040 588 7613

www.kuntalehti.fi

@Kuntalehti #kuntalehti100