Tiedote,

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun loppusuoralle 10 työtä

(Kuntaliitto tiedottaa 20.4.2016) Maan parhaasta kuntamarkkinoinnista kilpailee tänä vuonna 41 työtä. Tuomaristo on valinnut näistä nyt kymmenen semifinaaliin. Palkinnot jaetaan ja kaikki semifinalistit esitellään kuntamarkkinoinnin Piiri-yhteistyöverkoston tapahtumassa Mikkelissä 18. toukokuuta.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu järjestettiin nyt 11. kerran.

– Tämän päivän kunta- ja aluemarkkinointi on osaavaa ja oivaltavaa. Niukat resurssit osaltaan ohjaavat kekseliäisiin toteutuksiin, joissa on tärkeää yhteistyö eri toimijoiden kesken ja myös asukkaiden kanssa. Ilahduttavan paljon on kuntalaisten osallistumista edistävää ja yhteishenkeä kasvattavaa markkinointia, jossa sosiaalinen media on merkittävä väline, sanoo tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä.

– SM-kilpailuun ilmoitettiin markkinointitekoja laidasta laitaan: kansainvälisestä matkailumarkkinoinnista asukkaiden hyvinvointikampanjoihin, Kemiönsaarelta Inariin. Markkinoinnin pitkäjänteisyys ja tuloksellisuus ovat oleellisia arviointikohteita, mutta myös nopeat reaktiot ajankohtaisiin teemoihin ovat tärkeää markkinointia.

Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi. Verkoston takana ovat kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Helsingin Sanomat, Otavamedia, Kuntalehti ja Kommuntorget.

Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin Suomen mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä yhteistyöyritysten kautta. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlista aakkosjärjestyksessä

Etelä-Karjalan liitto ja Pohjois-Karjalan maakuntaliitto:  Karjalasta kajahtaa
Helsinki Convention & Events Bureau / Helsingin Markkinointi Oy: Highlights in HEL
Keski-Uudenmaan Kehittämiskeskus Oy – KEUKE:  Yrityspalvelut tutuiksi – Yrittäjän käsikirja