Tiedote,

Lauri Lamminmäki yhteysjohtajaksi Kuntaliittoon

Lauri Lamminmäki

(Kuntaliitto tiedottaa 28.10.2016) Kouvolan nykyinen kaupunginjohtaja Lauri Lamminmäki siirtyy Kuntaliittoon yhteysjohtajaksi vuoden 2017 alusta. Yhteysjohtajan tehtävä on uusi Kuntaliitossa. Toimenkuva muodostuu kahdesta pääasiallisesta tehtävästä.

– Yhteysjohtajan yhtenä tehtävänä on tukea kuntia siinä suuressa muutoksessa, jonka sote- ja maakuntauudistus tuo mukanaan. Uudistus on Suomen historian suurin ja se tulee muuttamaan kuntakenttää radikaalisti. Toisena tehtävänä on Kuntaliiton johdon tukena vastata asiakkuustyön kehittämisestä ja koordinoinnista sekä erityisesti suurten kaupunkien asiakkuuksista. Muuttuvassa toimintaympäristössä liiton jäsenillä on aiempaa enemmän palvelu- ja kehittämistarpeita ja me haluamme olla jäsentemme tukena ja myös koko ajan parantaa palveluamme, sanoo Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen.

Lauri Lamminmäki tuntee kuntakentän ja myös Kuntaliiton. Uskomme, että hänen kokemukselleen on paljon käyttöä työmme kehittämisessä, arvioi Koskinen.

Lamminmäki työskenteli Kuntaliitossa vuosina 2000–2007 asiantuntijatehtävissä sekä Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajana. Kesällä 2007 hän aloitti Kuusankosken kaupunginjohtajana, sen jälkeen kuntaliitosprojektin muutosjohtajana ja vuodesta 2009 Kouvolan kaupunginjohtajana.

– Arvostan tilaisuutta toimia uudella tavalla koko kuntakentän hyväksi Kuntaliiton kautta, tämä hetki kuntien murroksessa on ainutkertainen ja siksi myös ammatillisesti erittäin kiinnostava. Kuntaliitto, sen toiminta ja liiton asiantuntijat ovat jo entuudestaan tuttuja, joten uskon että pääsemme hyvin liikkeelle jo alusta saakka. Kunnilla ja Kuntaliitolla on edelleen vahva rooli suomalaisessa yhteiskunnassa ja uusi tehtävä antaa mahdollisuuden hyödyntää laajaa kokemustani kunta-asioista, sanoo Kuntaliiton tuleva yhteysjohtaja Lauri Lamminmäki.

Jari Koskinen, toimitusjohtaja, p. 044 976 4225
Lauri Lamminmäki, yhteysjohtaja 1.1.2017 lähtien, p. 040 483 1680