Tiedote,

Kunnat mukana vuoden 2018 Urheilugaalassa:

Kuntaliitto etsintäkuuluttaa Suomen liikkuvinta kuntaa

Liikkuvin kunta -logo

(Kuntaliitto tiedottaa 30.10.2017) Ensimmäistä kertaa järjestettävässä Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa etsitään kuntalaisten liikuntamahdollisuuksia erinomaisesti edistänyttä kuntaa.

Kilpailu on osa valtakunnallisen Urheilugaalan ohjelmaa ja sen järjestää Suomen Kuntaliitto, yhteistyökumppaneinaan THL, Suomen Olympiakomitea ja Urheilugaala. Voittaja tullaan palkitsemaan Uno-pokaalilla 18.1.2018 Helsingissä Hartwall Arenalla pidettävässä Urheilugaalassa.

Kolme kilpailukategoriaa

Suomen liikkuvin kunta -kilpailussa on kolme kategoriaa; Kunta monipuolisten ja liikkumaan houkuttelevien liikuntapaikkojen edistäjänä, Kunnan liikuntaa lisäävät toimenpiteet, hanke-ja kokeilutoiminta, Kunnan liikunnan rooli kumppanuuksien vahvistajana.

Valinnassa painottuvat muun muassa seuraavat tekijät: liikuntapaikkojen saavutettavuus ja esteettömyys, liikuntapaikkaverkoston kokonaisuus, toiminnan kohdentaminen vähemmän liikkuville ryhmille, liikuntaneuvonta sekä yhteistyö kolmannen sektorin kanssa.

Jokainen kunta voi asettua ehdolle yhdessä tai useammassa Liikkuvin kunta -kategoriassa. Voittajakunnan valitsee Urheilugaalan Suuri raati.

Kilpailu on avoin ja maksuton kaikille kunnille. Ilmoittautumisaika päättyy perjantaina 17.11.2017 klo 12:00. Kuntien kirjaamoihin on lähetetty ilmoittautumislomake kilpailuun. Kolme Suomen liikkuvin kunta -ehdokasta julkistetaan suorassa Ylen Urheiluviikonloppu lähetyksessä 2.12.2017.

www.kuntaliitto.fi/liikkuvinkunta #liikkuvinkunta
Esa Nieminen, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja p. 040 546 6424