Tiedote,

Timo Reina valittiin Kuntaliiton varatoimitusjohtajaksi

Varatoimitusjohtaja Timo Reina

(Kuntaliitto tiedottaa 25.5.2016) Hämeen maakuntajohtaja Timo Reina, 41, on valittu Suomen Kuntaliiton varatoimitusjohtajaksi. Liiton hallitus teki valinnan yksimielisesti keskiviikkona 25.5.

​Reina aloittaa tehtävässä mahdollisimman pian kesälomien jälkeen. Hän tulee Kevan toimitusjohtajaksi valitun Timo Kietäväisen paikalle.

Varatoimitusjohtajaksi haki kahdeksan henkilöä. Tehtävä täytettiin määräajaksi, joka päättyy 31.12.2022, kuten myös viime vuonna valittujen toimitusjohtaja Jari Koskisen ja varatoimitusjohtaja Hanna Tainion toimikaudet.

Varatoimitusjohtajan toimialaan kuuluvat tällä hetkellä liiton yksiköistä Kuntatalous, Alueet ja Yhdyskunnat sekä KT Kuntatyönantajat. Lisäksi vastuualueeseen kuuluu liiton edunvalvonnan kehittäminen. Toimiala saattaa muuttua myöhemmin.

Timo Reina on varatuomari ja oikeustieteen maisteri. Ennen Hämeen maakuntaliittoa hän toimi Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen ARAn hallintojohtajana. Hän on ollut eri ministeriöissä valtiosihteerinä ja erityisavustajana sekä työskennellyt eri tehtävissä eduskunnassa. Kunnallisia luottamustehtäviä hän on hoitanut Petäjävedellä ja Järvenpäässä, jossa hän tällä hetkellä asuu.

Timo Reinan kuva median käyttöön:

Lisätietoja:

Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero, 050 512 1602