Komissiolta sähköisen hallinnon toimintasuunnitelma

Komissio julkaisi 19.4.2016 EU:n sähköisen hallinnon toimintasuunnitelman 2016-2020, jossa esitetään 20 toimenpidettä julkishallinnon digitalisaatiokehityksen vauhdittamiseksi.
Toimintasuunnitelmalla komissio haluaa antaa vauhtia julkisen sektorin nykyaikaistamispyrkimysten ja resurssien koordinointiin sähköisen hallinnon alalla.

​Komissio katsoo, että julkishallinnon digitaaliset palvelut eivät vielä ole saumattomasti kansalaisten ja yritysten hyödynnettävissä koko EU:n alueella. Tämän toimintasuunnitelman on tarkoitus luoda pitkän aikavälin visio periaatteista, joihin jäsenvaltiot voivat ankkuroida omia strategioitaan ja toimenpiteitään.

Sähköisen hallinnon toimintasuunnitelmassa komissio aikoo erityisesti:

• auttaa EU:n jäsenvaltioita kehittämään rajat ylittäviä sähköisiä terveydenhuoltopalveluja, kuten sähköisiä lääkemääräyksiä ja potilaskertomuksia.

• nopeuttaa siirtymistä sähköisiin hankintamenettelyihin, sähköisiin allekirjoituksiin ja yhden kerran periaatteeseen julkisissa hankinnoissa.

• perustaa keskitetyn digitaalisen palvelupisteen, jonka kautta käyttäjät saavat kaikki tieto-, neuvonta- ja ongelmanratkaisupalvelut, joita tehokkaaseen toimintaan valtioiden rajojen ylitse tarvitaan.

• kytkeä toisiinsa kaikki kauppa- ja maksukyvyttömyysrekisterit ja yhdistää ne Euroopan oikeusportaaliin, josta tulee keskitetty asiointipiste.

• käynnistää viranomaisten kanssa pilottihankkeen, jossa sovelletaan ”yhden kerran” periaatetta yrityksiin valtionrajojen ylitse. Tämä merkitsee sitä, että yritysten täytyy toimittaa asiakirjansa vain yhden EU-maan viranomaisille, vaikka ne toimisivat myös muissa EU-maissa.

Samassa yhteydessä julkaistiin joukko muita aloitteita, kuten Eurooppalainen pilvipalvelualoite sekä aloite Euroopan teollisuuden digitalisoinnista.​​​​​​

Linkkejä:

Ikilinkki

Erling Haaland akan bergabung dengan Manchester City untuk musim 2022/23 setelah musim yang sangat produktif di Borussia Dortmund. https://nobartv.co.id/ nonton bola online , https://nobartv.co.id/piala-dunia-2022 nonton piala dunia 2022 , https://nobartv.co.id/sitemap daftar berita bola terbaru , https://live.nobartv.co.id/ live streaming bola online , https://live.nobartv.co.id/jadwal-world-cup-2022 jadwal world cup 2022 , https://live.nobartv.co.id/jadwal-bola/2022/11/All jadwal bola november 2022 Pemain Norwegia itu baru berusia 21 tahun, tetapi terus dipuji sebagai salah satu penyerang paling berbahaya dalam sepak bola karena kecepatan tembakannya yang tidak senonoh di depan gawang, setelah mengantongi 132 gol dari 180 pertandingan klub profesional sejauh ini.

Lisää uusi kommentti

Puhdas teksti

• HTML-merkit ovat kiellettyjä.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.