Maakunta- ja sote-uudistuksen muutostuki

Maakuntafoorumeilla tänä vuonna yli 800 osallistujaa

Kuntaliitto vastaa maakuntafoorumeiden järjestämisestä osana maakunta- ja sote-uudistuksen valtakunnallista toimeenpanoa. Kesä-joulukuun 2018 aikana järjestettiin kuusi foorumia, jotka kokosivat yhteen yli 800 kuntien ja maakuntien valmistelijaa. Osallistujamääriin on laskettu yhteen paikan päällä osallistuneet sekä etänä streamin kautta foorumeita seuranneet.

Suosituin teema oli palveluintegraatio ja hyvinvoinnin edistäminen kunnan ja maakunnan yhteistyönä. Siihen osallistui lokakuussa noin 170 henkilöä. Kaikissa foorumeissa oli yli sata osallistujaa.

Syksyn 2018 maakuntafoorumeiden materiaalit löytyvät foorumeiden koontisivun kautta ja jälkitallenteet puheenvuroista Kunta.tv:n sivulta.

Osallistujamaarat 2018

Kevään maakuntafoorumit jo kalenteriin

Kevään 2019 maakuntafoorumit käsittelevät kunnille ja maakunnille yhteisiä ilmiöitä ja haasteita sekä niiden taklaamista yhteistoimin. Katso teemat ja päivämäärät kevään foorumeille. Tarkemmat ohjelmat julkaistaan noin kuukautta ennen maakuntafoorumin ajankohtaa.

Johanna Viita

Etunimi
Johanna
Sukunimi