Kuntaliitto selvittää kuntapäättäjien näkemyksiä TE-palvelut 2024 - uudistuksen valmisteluvaiheesta sekä kuntien ja hyvinvointialueiden yhdyspintatyöstä

Kuntaliitto käynnistää vuoden ensimmäisen Kuntapulssi-kyselyn, jonka avulla kartoitetaan kuntien viranhaltija- ja luottamushenkilöjohdon näkemyksiä muun muassa TE-palvelut 2024-uudistuksen valmisteluvaiheesta sekä kuntien ja hyvinvointialueiden välisestä yhdyspintatyöstä. Kyselyn avulla selvitetään myös kuntien yleistä tilannekuvaa tämänhetkisessä uudistustilanteessa ja uuden eduskunnan työn käynnistysvaiheessa.

Kuntaliitto toteuttaa kuntien tilannekuvaa kartoittavia Kuntapulssi-kyselyitä kulloinkin ajankohtaisista aiheista. Tässä kyselyssä selvitetään muun muassa TE-palvelut 2024-uudistuksen toimeenpanon valmistelutilannetta ja ensisijaista mallia palvelujen järjestämiseen liittyen sekä kuntien ja hyvinvointialueiden yhteistyöhön ja työnjakoon liittyviä näkemyksiä.

Kyselyn vastauksia ja esiin tulleita näkemyksiä hyödynnetään Kuntaliiton vaikuttamis- ja kehittämistyössä, kuntien edunvalvonnassa ja muutostuessa.

Kysely lähetetään kunnan- ja kaupunginjohtajille sekä kuntien valtuustojen ja hallitusten puheenjohtajille ja se toimitetaan vastaajille sähköpostitse 12.4.2023. Vastausaikaa on perjantaihin 21.4. saakka.