Kuntien digitalisointiviikko 5.6.-9.6.2023

Digiviikko: Ilmasto- ja taloustiedolla johtaen kohti kestävää kuntaa

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Ohjelmassa mukana: Motiva ja Syke (Suomen ympäristökeskus)

Kuntien ilmasto- ja talousjohtamisen integraatiota on työstetty kahdessa hankkeessa. Työssä on korostunut tiedon, tiedolla johtamisen sekä tietojärjestelmien tarve ja merkitys.

Tässä kokonaisuudessa kuulet, mitä hankkeissa on tehty ja mitä integraatiossa tiedolta, sen käsittelyltä ja tiedolla johtamiselta odotetaan. Lisäksi saat ideoita, kuinka kunnassa talous- ja ICT- toimijat voivat ottaa nämä asiat huomioon sekä omassa työssään että yhdessä.

Ohjelma:

Klo 9.00 Tervetuloa, Fisu-verkoston palvelukeskus ja Kuntaliitto

Klo 9.10 Resurssiviisaiden kuntien talous- ja ilmastojohtaminen ja tiedolla johtaminen

• REETTA (Resurssiviisaiden kuntien ilmasto- ja talousjohtamisen integraatio): mitä, miksi ja tulokset
  • Puhuja: Okariina Rauta, johtava asiantuntija, Motiva
  • REIJO (Resurssiviisaiden kuntien tiedolla johtaminen): mitä, miksi ja nykytilanne ja tavoitteet
  • Puhuja: Ismo Entsalo, tutkija, Suomen ympäristökeskus

Klo 9.45 Tauko

Klo 9.55 Käytännön esimerkkejä kuntien kehitystyöstä

• Risto Veivo, ilmastojohtaja, Turun kaupunki
  • Marjukka Manninen, kunnanjohtaja, Iin kunta
  • Tanja Ahonen, ympäristöjohtaja, Kuopion kaupunki

Klo 10.40 Tauko

Klo 10.50 Eväät ja ideat kunnan työhön jatkossa

• Tiia Merenheimo, asiantuntija, Motiva

Klo 11.20 Yhteenveto

• Kommenttipuheenvuoro, Jari Vaine, erityisasiantuntija, Kuntaliitto

Klo 11.30 Päätös

Ilmoittautuminen on vapaaehtoista. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki sähköpostiin sekä materiaalit esityksen jälkeen.