Tiedote,

Minna Karhunen valittu Kuntaliiton toimitusjohtajaksi

Minna Karhunen

Kuvalähde: Etelä-Suomen aluehallintovirasto/Tarja Sirkiä

(Kuntaliitto tiedottaa 21.11.2018) Suomen Kuntaliiton toimitusjohtajaksi on valittu Minna Karhunen. Kuntaliiton hallitus teki päätöksen keskiviikkona 21.11.2018. Hallitus äänesti valinnasta.

Hallintotieteen maisteri Minna Karhunen on toiminut Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtajana vuoden 2015 alusta alkaen. Aiemmin Karhunen on toiminut muun muassa kansanedustajana, Karkkilan kaupunginjohtajana ja Järvenpään kehitysjohtajana.

- Kuntaliiton hallitus koki Minna Karhusen erityiseksi vahvuudeksi vahvan kuntaosaamisen ja julkishallinnon tuntemuksen, kuvailee Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero.

Nykyinen Kuntaliiton toimitusjohtaja Jari Koskinen jättää tehtävänsä omasta pyynnöstään helmikuun 2019 lopussa.

Seitsemän vuoden määräaika

Kuntaliiton toimitusjohtaja valitaan seitsemän vuoden määräajaksi.

Suomen Kuntaliitto on kaikkien maamme kuntien ja kaupunkien kaksikielinen etujärjestö, kunnallisten palvelujen asiantuntija ja kehittäjä. Mukana toiminnassa ovat myös maakuntaliitot, sairaanhoitopiirit ja muut kuntayhtymät. Kuntien työnantajatehtäviä hoitaa Kuntaliittoon kuuluva KT Kuntatyönantajat.

Lisätietoja:
Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero, p. 050 512 1602
Minna Karhunen p. 029 5016525

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista