Sosiaali- ja terveysministeriölle 12.3.2018, Dnro 167/03/2018, Päivi Koivuranta

Sosiaali- ja terveysministeriön asetus Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen maksullisista suoritteista

Sosiaali- ja terveysministeriö pyytää Kuntaliitolta lausuntoa luonnoksesta STM:n asetukseksi Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskuksen (Fimea) maksullisista suoritteista. Nykyinen maksuasetus on voimassa 31.3.2018 asti.

Asetusluonnoksessa, joka on valmisteltu STM:n ja Fimean yhteistyönä, esitetään muutamia uusia nimikkeitä, jotka ovat tarpeen kustannusten oikean kohdentumisen kannalta. Lisäksi ehdotetaan joitakin hintojen muutoksia vastaamaan toteutuneita kustannuksia. Muutosten seurauksena Fimean tulokertymä vuonna 2018 olisi arviolta 20 150 000 euroa, lähes sama kuin vuoden 2017 kertymä.

Kuntaliitolla ei ole huomauttamista asetusehdotukseen.

SUOMEN KUNTALIITTO

Tarja Myllärinen