Lausunto eduskunnan sivistysvaliokunnalle 7.6.2022 (324/03.01.00/2022) Irmeli Myllymäki

HE 74/2022 vp Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi terveydenhuoltolain muuttamisesta ja siihen liittyviksi laeiksi. HE:n oppilaita ja opiskelijoita sekä opetuksen ja koulutuksen järjestäjiä (opiskeluhuolto) koskevat kysymykset

Eduskunnan sivistysvaliokunta on pyytänyt Kuntaliitolta kirjallista lausuntoa koskien hallituksen esitystä eduskunnalle laiksi terveydenhuoltolain muuttamisesta ja siihen liittyviksi laeiksi (HE 74/2022).  Asiantuntijoita pyydetään keskittymään lausunnoissaan HE:n oppilaita ja opiskelijoita sekä opetuksen ja koulutuksen järjestäjiä (opiskeluhuolto) koskeviin kysymyksiin.

Kuntaliitto kiittää mahdollisuudesta antaa lausunto hallituksen esityksestä. Kuntaliitolla ei ole opiskeluhuollon osalta huomautettavaa lakimuutosesityksestä.

SUOMEN KUNTALIITTO

Terhi Päivärinta