Lausunto oikeusministeriölle, Dnro 1751/03/2015 Holopainen Matti, 13.11.2015

Luonnos hallituksen esitykseksi laiksi maakaaren muuttamisesta

​Esityksessä hahmotettu tapa vauhdittaa siirtymistä sähköisiin panttikirjoihin koostuu konkreettisista toimenpiteistä, joiden toteuttaminen ei aiheuttaisi kohtuuttomia kustannuksia pantin antajalle eikä haltijalle.

Siirtyminen sähköiseen menettelyyn tehostaa toimintaketjua kokonaisuutena. Näistä lähtökohdista esitetty muutos on hyvin perusteltu ja kannatettava.

SUOMEN KUNTALIITTO

Ritva Laine
johtaja, alueet ja yhdyskunnat

Matti Holopainen
kehittämispäällikkö

tags

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!