Kunnallisten asiakirjojen säilytysajat

Kuntaliitto ei enää ylläpidä laatimiaan kunnallisten asiakirjojen säilytysaikaoppaita, mutta aiemmin tehdyt materiaalit pidetään saatavilla verkossa. Siltä osin kuin suosituksia ei vielä ole, tai niistä on kysyttävää, kysymykset voi ohjata lautakunnalle osoitteeseen tiedonhallintalautakunta(at)gov.fi

Tietokanta sisältää Kansallisarkiston määräykset pysyvästi säilytettävistä asiakirjallista tiedoista sekä vähimmäissuositukset määräaikaisesti säilytettävistä asiakirjallisista tiedoista. Säilytysaikaohjeistus on tehty yhteistyössä kuntien, maakuntien liittojen ja Kuntaliiton asiantuntijoiden kanssa.

Tietokanta on tarkoitettu pääasiassa kuntien asiakirjahallinnosta, tiedonhallinnasta ja arkistotoimesta vastaavien käyttöön.

Tietokanta on ryhmitelty kuntien yhteisen tehtäväluokituksen mukaisesti. Koska maakuntien liitot eivät ole alkuperäisessä tehtäväluokituksessa, on niille annettu viimeinen numerointi 15.

Vanhemmat, ladattavissa olevat säilytysaikaoppaat

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!

Digisumpit-kuvituskuva.

Tervetuloa digisumpeille!

Digisumpit on torstaisin pidettävä etätilaisuus kuntien digikehittäjille. Digisumpit on tarkoitettu kuntien osaamisen jakamista ja verkostoitumista varten.

Digisumppien ajankohdat ja aiheet.