Digiverkostohanke tulee taas

Kuntaliiton ja FCG:n Digiverkostohanke 2 on suunnattu kunnille, jotka kaipaavat tukea ja verkostoja digitalisaation edistämiseen ja hyötyjen konkretisoimiseen.

Kyseessä on kouluvuoden mittainen kokonaisuus, joka sisältää kaikille yhteisiä ja kuntakohtaista toimenpiteitä sekä verkostoitumista. Hankkeesta on hyötyä kunnan johtoryhmän jäsenille, esihenkilöille, kehittämistehtävissä toimille, toimialojen asiantuntijoille sekä kuntien digitalisaatiosta kiinnostuneet luottamushenkilöille.

Digiverkostohankeessa tarjotaan osallistujille käytännönläheisiä, ajankohtaisia ja kiinnostavia sisältöjä sekä työkaluja digitalisaation edistämiseen. Tavoitteena on tukea kuntastrategioiden digitalisaatiotavoitteiden saavuttamista ja talouden tasapainottamista.

Digiverkostohanke toteutettiin ensimmäisen kerran vuosina 2023-2024, jolloin mukana oli 18 kuntaa ja yksi viiden kunnan seutukunta.

Digiverkostohankkeen sisällöistä vastaavat Kuntaliiton, FCG:n ja yhteistyökumppaneiden asiantuntijat. Verkostohanke käynnistyy 20.8.2024 ja mukaan voi  ilmoittautua 29.5.2024 saakka.

Lisää tietoa digiverkostohankkeen sivuilla.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.