Minna Karhunen on Kuntaliiton toimitusjohtaja.

Kirjoittaja

Tilastokeskus julkaisi eilen uuden kuntakohtaisen väestöennusteen. Se kertoo, mitä tapahtuu, jos nykyinen kehitys jatkuu. Se ei huomioi kunnissa ja alueilla tehtävää työtä. Kehitykseen voidaan vaikuttaa, mutta vain pieneltä osin. Totuus on, että Suomen väkiluku lähtee nykykehityksellä laskuun reilun
Kirjoittaja

Suomen EU-puheenjohtajakausi käynnistyi virallisesti tänään. Puheenjohtajuus on tärkeä myös kunnille ja Kuntaliitolle, sillä yli 60 prosenttia kuntien päätöksistä ja tehtävistä kytkeytyy tavalla tai toisella Euroopan unioniin. Se on iso luku ja hämmästytti itseäni, kun sen ensimmäisen kerran kuulin.
Kirjoittaja

Säätytalolla käydään parhaillaan hallitusohjelmaneuvotteluja. Jokaisella neuvotteluihin osallistuvalla puolueella on omat ajatuksensa siitä, kuinka kansalaisten palveluita tulisi parantaa ja into saada juuri omat toimenpide-esityksensä tai tärkeänä pitämänsä lakimuutokset mukaan
Kirjoittaja

Kuntiin liittyvät asiat ovat viime viikkoina puhuttaneet niin mediaa kuin tavallisia suomalaisiakin. Keskustelua on käyty vanhusten hoidosta kuntien taloustilanteeseen ja väestöennusteista sote-uudistuksen tulevaisuuteen. Vaikka Kuntakenttää kohtaavat monet haasteet, myös ratkaisun avaimet ovat