Tiedote,

Kuntaliitto käynnistää organisaatiouudistuksesta johtuvat yt-neuvottelut

Kuntaliitossa käynnistyy organisaatiouudistus sekä Suomen Kuntaliitto ry:n ja sen tytäryhtiön Kuntaliitto Palvelut Oy:n henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut.

- Uudistuksella tavoitellaan sitä, että Kuntaliiton toiminta on entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa, Kuntaliiton toimitusjohtaja Minna Karhunen sanoo.

- Suomen kunnat ja kaupungit eriytyvät yhä voimakkaammin ja joutuvat ratkaisemaan monimutkaisia, hallintorajat ylittäviä ilmiöitä. Organisaatiouudistuksella pyritään siihen, että Kuntaliitto kykenee vastaamaan kuntien tarpeisiin ja tukemaan kuntia muutoksissa nykyistä paremmin, Karhunen toteaa.

Neuvottelut koskevat Suomen Kuntaliitto ry:n ja Kuntaliitto Palvelut Oy:n koko henkilöstöä, mutta ei KT Kuntatyönantajien eikä Avaintyönantajat Avainta ry:n henkilöstöä.

Kuntaliitto on kuntasektorin edunvalvoja, kehittäjäkumppani sekä asiantuntija- ja tietopalvelujen tarjoaja. Kuntaliiton jäseniä ovat kaikki Suomen kunnat ja kaupungit. Toiminnassa ovat mukana myös maakuntien liitot, sairaanhoitopiirit, muut kuntayhtymät sekä kuntataustaiset osakeyhtiöt. Kuntaliitossa työskentelee 179 ja Kuntaliitto Palveluissa 19 henkilöä.

Lisätietoja:

Kuntaliiton toimitusjohtaja Minna Karhunen, p. 050 380 5907