Tiedote,

Ilari Havukainen luotsaamaan Kuntaliiton Brysselin toimistoa

Ilari Havukainen on valittu Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajaksi. Pesti on kolmen vuoden mittainen, ja siihen sisältyy kahden vuoden lisäoptio.

Havukainen siirtyy tehtävään Itä- ja Pohjois-Suomen EU-toimistosta erityisasiantuntijan paikalta. Havukainen on työskennellyt vuodesta 2015 asti EU-asioiden parissa Brysselistä käsin. Koulutukseltaan Havukainen on kauppatieteiden maisteri.

– Euroopan unionissa on meneillään lukuisia lainsäädännön uudistuksia, jotka vaikuttavat suoraan kuntien ja maakuntien päätöksentekoon. Kuntaliitolla on verkostoineen hyvät mahdollisuudet vaikuttaa EU-instituutioiden työhön kuntien etujen mukaisesti. Odotan innolla alkavaa syksyä ja yhteistyötä osana Kuntaliiton osaavaa joukkuetta, Havukainen summaa.

Brysselin toimiston johtaja vastaa Kuntaliiton EU-edunvalvontatyön valmistelusta, kehittämisestä ja toteutuksesta yhdessä Suomessa työskentelevien asiantuntijoiden kanssa. Tehtäviin kuuluu myös seurata EU:ssa tapahtuvaa lainsäädäntövalmistelua sekä yhteistyöverkostojen rakentaminen ja ylläpito.

Kuntaliiton Brysselin toimistossa työskentelee kaksi kuntaliittolaista, mutta EU-asiat kuuluvat lähes kaikkien Kuntaliiton asiantuntijoiden työpöydälle.

Kuntaliiton Brysselin toimiston johtajaksi valittiin kesäkuussa Helsingin EU-toimiston varajohtaja ja erityisasiantuntija Ilkka Myllymäki. Myllymäki valittiin tämän jälkeen Ulkoministeriön KAVAKU-koulutusohjelmaan, joka on diplomaattiuralle ohjaava koulutus.

Lisätietoja:

Jose Valanta, yhteysjohtaja, jose.valanta@kuntaliitto.fi

Laura Parsama, kansainvälisten asioiden päällikkö, laura.parsama@kuntaliitto.fi