Kuntaliitto on kuntien ja alueiden puolestapuhuja, kehittäjä ja asiantuntija

Kunnat luovat perustan asukkaiden hyvälle elämälle.​ Kuntaliitto tekee työtä, jotta kunnat onnistuvat tehtävässään.

Etusivu

Kunnat toivovat lisää luottamusta ja vapauksia - Kuntaliitto julkisti hallitusohjelmatavoitteensa

Eri kokoisille ja erilaisille kunnille on turvattava vapaus päättää miten ne järjestävät palvelut oikea-aikaisesti, taloudellisesti kestävästi ja vaikuttavasti.

lateral-image-right

Uusien kestävien kuntien roolit ja toimintatavat

Millaisia ovat tulevaisuuden kuntien roolit ja niiden erityispiirteet. Esittelemme kuusi erilaista roolia.

lateral-image-left

Uusin blogi

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus

AVAINTES: Työlomat ja poissaolot -webinaari on suunnattu sinulle, Avaintan jäsenyhteisön edustaja, joka kaipaat työssäsi tietoa työlomista ja poissaoloista. Syvennymme aamupäivän aikana AVAINTES:n määräyksiin työelämän tavanomaisista poissaolotilanteista.

Johtaminen ja kehittäminen

Jokaisen asiakas- ja potilasasiakirjojen kanssa toimivan tulee tuntea asiakirjojen luovuttamista koskeva lainsäädäntö. Koulutuspäivän aikana syvennymme asiakas- ja potilasasiakirjoja koskevaan lainsäädäntöön käytännönläheisesti. Päivän alussa käymme yleisesti läpi salassapitoa sosiaali- ja terveydenhuollossa peruskäsitteineen julkisuuslain, sekä sosiaali- ja terveydenhuoltoa koskevan sääntelyn kautta.

3.2.
Laki
Elinvoima ja työllisyys

Henkilökuljetuspäivillä rakennamme yhdessä henkilökuljetusten kokonaisuutta ja tämän hetken toimintatapoja. Monipuolisten asiantuntijapuheenvuorojen ja -keskusteluiden lisäksi seminaari tarjoaa myös  foorumin yhteiselle pohdinnalle ja verkostoitumiselle