Yleiskirjeet

Yleiskirjeet ovat Kuntaliiton ohjeita ja suosituksia kunnille ja kuntayhtymille.

Kansallista veteraanipäivää vietetään maanantaina 27.4.2020. Kansallisen veteraanipäivän päätoimikunta on alkuvuodesta 2020 julkaisemassaan asiakirjassa suositellut eri organisaatioita järjestämään ja osallistumaan Kansallisen veteraanipäivän tilaisuuksiin. Kuitenkin vallitsevassa

Oheisena lähetämme tiedoksi luettelon Suomen Kuntaliiton vuoden 2019 yleiskirjeistä. ----------- Bifogat sänder vi för kännedom en förteckning över Finlands Kommunförbunds cirkulär år 2019. Lisätietoja / Närmare upplysningar: Piia Huttunen, puh / tfn +358 50 5679 871, etunimi.sukunimi@kuntaliitto.fi

Uusi laki oikeudenkäynnistä hallintoasioissa (808/2019) tulee voimaan 1.1.2020. Laki korvaa vuonna 1996 säädetyn hallintolainkäyttölain (586/1996). Hallintolainkäyttölain tapaan kyseessä on yleislaki, jota sovelletaan oikeudenkäyntiin mm. hallinto-oikeudessa ja korkeimmassa hallinto-oikeudessa

Kuntakentällä kirjastoja on lähestytty viesteillä, joissa vaaditaan asettamaan teoksia lainauskieltoon tai maksamaan lainauskorvauksia. Joitakin kuntia on uhattu myös haastehakemusluonnoksin, joissa kantajana on ollut Universal Press OÜ -niminen virolainen yhtiö. Viestien lähettäjätahona on näkynyt