Kuntaliitto 25 vuotta

Elina Laamanen: Näköalapaikka

elina laamanen

Olin jo lähes kasvanut osaksi Kuntaliiton kalustoa, kun muutimme per­heeni kanssa vuorotteluvapaalla Kanariansaarille Teneriffalle vuonna 2014. Jäin sille tielle kuluvan vuoden kevääseen saakka.

Kuten Kuntaliitossa tavataan sanoa, se on todella näköalapaikka suo­malaiseen yhteiskuntaan. Vuonna 2001 aloitin asiantuntijatehtävissä kuntakehi­tyksessä ja tutkimuksessa. Uudenlaiset haasteet seurasivat toisiaan. Sain katsoa kuntakehittämistä monesta eri kulmasta ja kehittää myös liiton omaa toimintaa strategiapäällikön tehtävässä. Vedin esimerkiksi prosessia, jossa edunvalvon­taan tuotiin salkunhallinnan toimintamalli.

Vaikuttamistyö on Kuntaliiton perustehtävä ja sen kehittäminen on vaativaa, mutta palkitsevaa kaikille. Koin Kuntaliiton tavallaan yhdeksi suureksi perheek­si ja minulle jäi työtovereista hienoja muistoja. Palattuani hiljattain Suomeen Kuntaliitto on minussa lähtemättömästi. Innolink Groupin asiakkuusjohtajana keskeistä alaani on kuntakenttä.

Kaikki on nyt kuntakentässä liikkeessä. Toivon, että Kuntaliitto luo uuden roo­linsa ja näyttää vahvuutensa siinä.”

Elina Laamanen, 43, Helsinki
Asiakkuusjohtaja, Innolink Group