Kuntaliitto 25 vuotta

Marika Kämppi: Pääsin tukemaan kuntia kuntatekniikassa

Marika kämppi

Minulle Kuntaliitto oli heti valmistumisen jälkeen The Juttu. Muistan, kun vuonna 1997 Mikkelin kaupungin palveluksessa tuoreena insinöörinä tutustuin Kuntaliiton julkaisuihin ja myöhemmin kävin Kuntatalolla. Silloin päätin, että tänne minä haluan joskus töihin. Minua kiehtoi Kuntaliitossa mahdollisuus päästä kehittämään ja vaikuttamaan ja olla tukemassa kuntia kuntatekniikan haasteissa. Samoin liitosta aukeava valtakunnallinen näkökulma edunvalvontaan oli houkutteleva. Ilokseni pääsin Kuntaliittoon vuonna 2010.

Viihdyin Kuntaliitossa erinomaisesti. Kaikki hyvän työpaikan edellytykset täyttyivät kirkkaasti. Sellaista sitoutumista ja seikkaperäisyyttä työtehtävissä en kyllä ollut aiemmin tavannut.

Kuntakentän muutos ja maakuntauudistus haastavat Kuntaliiton nyt toden teolla, mutta edunvalvontaa ja yhteistä kehittämistä tarvitaan edelleen. Tätä vaihetta en ole enää kokemassa, mutta seuraan edelleen tiiviisti, mitä kuntakentällä tapahtuu. Eihän kiinnostukseni kuntiin ja kuntatekniikkaan ole mihinkään hävinnyt. Eikä häviä.

Marika Kämppi, 44, Sipoo
Johtava asiantuntija, Sitowise Oy