/ Tilastot ja julkaisut / Kunnallisten asiakirjojen säilytysajat / Maakuntien liitot / Aluekehitys / Hankerahoitus rajanylittävissä sisä- ja ulkorahaohjelmissa kaudella 2014-2020
Kunnallisten asiakirjojen säilytysajat

15.00.09 Hankerahoitus rajanylittävissä sisä- ja ulkorahaohjelmissa kaudella 2014-2020

Päätökset ja ohjeet:
Maakuntien liittojen asiakirjatietojen pysyvä säilyttäminen
Sähköisiin diaareihin ja asiankäsittelyjärjestelmiin sisältyvien rekisteritietojen ja asiakirjojen pysyvä säilyttäminen

Asiakirjan tietosisältö:

Hanke- ja rahoitustukihakemusten, hankkeiden maksatuksen, seurannan ja valvonnan sekä  takaisinperinnän osalta esitetään kohdassa "Rakennerahastotoiminta" ehdotettuja säilytysaikoja kunkin ohjelman tarpeeseen soveltuen. Ohjaa sekä maakunnan kehittämisrahasäädösten että kansallisen kehittämisrahasäädöksen mukaista toimintaa

Säilytysaika:
Säilytetään pysyvästi

Huomautukset:

Ulkorajaohjelmien hallinnointiin käytettävän PROMAS-tietojärjestelmän tiedot sekä sisärajaohjelmien hallinnointiin käytettävän eMS tietojärjestelmän tiedot määrätään pysyvään säilytykseen yksinomaan sähköisessä muodossa niin pitkältä ajalta kuin niitä on olemassa sähköisinä. Vastaavat paperiasiakirjat voidaan säilyttää määräajan, mikäli sama tieto on käytettävissä sähköisessä muodossa. Muiden paperiasiakirjojen säilytykseen voidaan soveltaa Rakennerahastotoiminnan asiakirjoille määrättyjä säilytysaikoja.

Hakemus

Asiakirjan tietosisältö:

Ulkorajaohjelmat (ENI): Kolarctic Lapin liitto hallintoviranomainen, Karelia (Pohjois-Pohjanmaa) ja Kaakkois-Suomi-Venäjä (Etelä-Karjalan liitto): sähköinen EMOS-tietojärjestelmä

Säilytysaika:
Säilytetään pysyvästi

Huomautukset:

Ulkorajaohjelmien hallinnointiin käytettävän PROMAS-tietojärjestelmän tiedot sekä sisärajaohjelmien hallinnointiin käytettävän eMStietojärjestelmän tiedot määrätään pysyvään säilytykseen yksinomaan sähköisessä muodossa niin pitkältä ajalta kuin niitä on olemassa sähköisinä. Vastaavat paperiasiakirjat voidaan säilyttää määräajan, mikäli sama tieto on käytettävissä sähköisessä muodossa. Muiden paperiasiakirjojen säilytykseen voidaan soveltaa rakennerahastotoiminnan asiakirjoille määrättyjä säilytysaikoja.

Asiakirjan tietosisältö:

Sisärajaohjelmat: Central Baltic 2014-2020: eMonitoring system (Varsinais-Suomen liitto hallintoviranomainen) ja Pohjoinen (Norrbottenin lääninhallitus hallintoviranomainen)