EU ja kansainvälisyys

Kuntaliitto ja Venäjän kaupunkiliitto allekirjoittivat aiepöytäkirjan yhteistyöstä

Suomen Kuntaliitto ja Venäjän kaupunkien liitto ovat allekirjoittaneet aiepöytäkirjan yhteistyöstä. Aiepöytäkirja allekirjoitettiin  viidennen suomalais-venäläisen ystävyyskuntakongressin yhteydessä Turussa 22.-24.5.2017.

Sopimuksen allekirjoittivat Kuntaliiton hallituksen puheenjohtaja Sirpa Paatero ja Venäjän kaupunkiliiton puheenjohtaja Stanislav Mosharov. Allekirjoitustilaisuudessa olivat myös läsnä Venäjän kaupunkiliiton johtaja Alexandra Ignatjevna ja Kuntaliiton toimistusjohtaja Jari Koskinen. Osapuolet totesivat, että tiedon ja kokemusten vaihto on hyödyllistä molemmille osapuolille. Venäjän kaupunkiliitto on erityisesti kiinnostunut kuntien taloudesta ja Suomessa tapahtuvista alue- ja paikallishallinnon uudistuksista.

Viidenteen suomalais-venäläiseen ystävyyskuntakongressiin osallistuu 130 suomalaista ja 155 venäläistä osallistujaa.