Kunnallisen nuorisotyön dokumentointijärjestelmä (nuoDo) tilastoinnin ja tiedolla johtamisen tueksi

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

NuoDo on Kuntaliiton tarjoama, kunnille maksuton sähköinen järjestelmä, joka vastaa kunnallisen nuorisotyön dokumentaatio- ja tilastointitarpeisiin. Tuotettavan tiedon avulla voidaan vaikuttaa nuorisotyön kehittämiseen, laatuun ja rahoitukseen sekä nuorisotyön palveluihin. Järjestelmän avulla työtä kyetään kuvaamaan aiempaa monipuolisemmin ja työtä koskeva päätöksenteko perustuu entistä vahvemmin paikalliseen ja kansalliseen tietoon.

Tilaisuudessa esittelemme järjestelmää ja sen toiminnallisuuksia sekä kerromme tilastoinnin ja tiedolla johtamisen hyödyistä. Järjestelmään tuotetaan paikallista tietoa nuorisotyön toiminnasta, toimintaympäristöistä, järjestämisen tavasta sekä käytössä olevista resursseista.

Suomen Kuntaliitto ry on saanut Opetus- ja kulttuuriministeriöltä erityisavustusta järjestelmän kehittämiseen. Nuorisotyön dokumentointijärjestelmän (nuoDo) ensimmäinen versio on nyt valmis kuntien käyttöön.

Ohjelma:

9:00 Avaussanat, Elsa Mantere, Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto

9:05 Dokumentointi nuorisotyössä, miksi ihmeessä? Mari Ahonen-Walker ja Tiina Pohjanen, Kuntaliitto

10.00 NuoDo-järjestelmän esittely, Pauliina Lahtinen Kuntaliitto

10:30 Miten nuorisotoimessa on hyödynnetty nuorisotyön kirjaamista?
Sanna Piisanen, Pirkkalan kunta
Sanna Jussila, Keminmaa