Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikko: Piilotetut eurot, piilotetut kasvun mahdollisuudet – miten maksimoida kulttuuriin investoitujen eurojen tuotto?

Digiviikon graafinen logo. Kuvassa nuori nainen katsoo kameraan.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Teams (linkki tulee tähän myöhemmin)
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tapahtuma on osa Kuntien digiviikkoa, joka on Kuntaliiton järjestämä teemaviikko. Vuonna 2024 kuntien digiviikko järjestetään 3.-7.6. Digiviikon tavoitteena on nostaa digitalisaatioon liittyviä kysymyksiä laajempaan keskusteluun erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta.

Tapahtuman Teams-linkki julkaistaan tällä sivulla myöhemmin! Tilaisuus ei vaadi ilmoittautumista.

Miten kulttuuri toimialana voi kasvattaa laajasti kunnan vetovoimaa ja tuloksellisuutta? Miten tehdyt investoinnit voivat tuottaa merkittävää tulosta, kuten tutkimukset ovat osoittaneet: yhden euron investoinnilla voi olla jopa 11 euron arvoinen alueellinen vaikutus. Miten digiratkaisut mahdollistavat tuottavan ekosysteemin? Miten tunnistat piilotetut kasvumahdollisuudet? Esityksessä käydään läpi, millaisella digitaalisella toimintamallilla luotiin rahaa ja aikaa säästävä ratkaisu Espoossa ja yhdistettiin onnistuneesti alueellisia tekijöitä Länsi-Uudenmaan alueella. Esityksen pitää OMA-hankkeen johtaja ja Gigle Oy:n toimitusjohtaja Inkeri Borgman.

Gigle Oy on luovien alojen kehittämiseen erikoistunut teknologiayritys, joka tekee koulutusyhteistyötä mm. Suomen Yrittäjien ja Taideyliopiston kanssa. Muihin yhteistyökumppaneihin kuuluvat luovan alan vakiintuneiden organisaatioiden lisäksi mm. Kemiönsaaren kunta ja Espoo. Lisätietoa: www.gigle.fi/kunnat

OMA-hanke on kaksivuotinen Opetus- ja kulttuuriministeriön tukema arvoltaan yli puolen miljoonan euron kokonaisuus, joka edistää kulttuuripalveluiden myyntiä sekä kuntatoimijan että yrittäjän näkökulmasta. Lisätietoa: www.gigle.fi/oma-hanke

Puhujana:
Inkeri Borgman, toimitusjohtaja, Gigle Oy

Puheenjohtajana Niina Erkkilä, Kuntaliitto.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.