webinaari 2.6.2022 klo 9-12

0.00€
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Kuntaliitto järjestää torstaina 2.6.2022, klo 9–12 webinaarin kuntien sote- ja pelastustoimitiloihin ja asumispalveluihin liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä koskien.

Webinaarin aiheena ovat erityisesti kuntien ja hyvinvointialueiden väliset ns. siirtymäkauden 3+1 vuoden vuokrasopimukset, jotka perustuvat huhtikuussa annettuun vuokra-asetukseen (272/2022). Asetus mahdollistaa vuokrien määrittelyn useilla eri tavoilla. Tilaisuudessa käsitellään Kuntaliiton ja Trellum Oy:n toteuttamaa tiivistä oheistusta asetuksen mukaisista tavoista määritellä ja laskea vuokra.

Webinaarissa esitellään myös Suomen Kuntaliiton ja Maakuntien tilakeskuksen yhteistyössä valmistelemia asetuksen mukaisia vuokrasuhteen malliasiakirjoja (vuokrasopimusmalli). Vuokrasopimusmalli on laadittu helpottamaan kuntien ja hyvinvointialueiden työtä sekä yhdenmukaistamaan vuokrauksen käytänteitä valtakunnallisesti.

Lisäksi Maakuntien tilakeskus esittelee toimia, joilla se tukee kuntien vuokra-asetuksen mukaista vuokrien määritystä. Tilaisuuden alussa syvennytään kuntaesimerkkien avulla asumispalveluiden ja huoneenvuokralain mukaisten sopimusrakenteiden siirtymiseen uudistuksessa. Asumispalveluiden kokonaisuus on osoittautunut monimutkaiseksi ja vaatii tiivistä yhteistyötä kuntien ja hyvinvointialueiden kesken.

ilmoittaudu tästä

Tagit
Jussi Niemi

Tilapalvelupäällikkö