Vuoden 2020 HOPE-vaihto-ohjelma

Suomalaiset keskussairaalat ja suuret terveyskeskukset ovat osallistuneet aktiivisesti eurooppalaiseen terveydenhuollon hallinnon HOPE-asiantuntijavaihto-ohjelmaan. Ohjelma on tarkoitettu ammattihenkilöille, jotka ovat toimineet vähintään kolme vuotta terveydenhuollon johtotehtävissä tai ovat olleet muulla tavoin vastuussa toiminnan ja palvelujen kehittämisestä terveydenhuolto-organisaatiossa.

HOPE-asiantuntijavaihto-ohjelman tavoitteena on tutustuttaa vaihtoon osallistuva kohdemaan terveydenhuoltoon yleisesti ja erityisesti vuoden teemasta nouseviin kysymyksiin. Vuoden 2020 teema on “Using Evidence in Healthcare Management” (Näyttöön perustuva terveydenhuollon johtaminen). Haku vuoden 2020 vaihto-ohjelmaan päättyi 31.10.2019. Itse vaihto kestää kuukauden, ohjelma alkaa 11.5.2020 ja päättyy 5.-7.6.2020 Brysselissä pidettävään päätösseminaariin.

Suomen kansallisena koordinaattorina HOPE-ohjelmassa toimii erityisasiantuntija Hannele Häkkinen, jolta saa tarvittaessa lisätietoja sekä vaihtoon hakeutumisesta että isäntäorganisaationa toimimisesta.

Muualla verkossa

Exchange Programme 2020