Palveluntuottajien kokemukset työllistämisehdosta -webinaari

Päättymispäivä
Kunta
Teams-webinaari

Tervetuloa kuuntelemaan Kuntaliiton webinaaria Julkiset hankinnat kymmenien miljardien bisnes, työllistämisehdosta vastuullisuutta -palveluntuottajien kokemuksia. Webinaari järjestetään 10.11.2021 klo 9.00 - 12.00.

Webinaarin kohderyhmänä ovat kunnissa ja valtiolla julkisia hankintoja tekevät hankintayksiköt ja niitä tukevat kuntien ja valtion työllistämispalvelut sekä julkisten hankintojen tarjouskilpailuihin osallistuvat tahot (yritykset ja kolmas sektori) sekä kaikki hankinnoilla työllistämisestä ja sosiaalisesta kestävyydestä kiinnostuneet toimijat.

Työllistämisehdon käyttäminen julkisissa hankinnoissa on valtakunnallisesti melko uusi asia vaikka osa kunnista on tehnyt sitä jo vuosia. Joten asia/toimintamalli on kohtalaisen tuntematon ja sen käyttöä vasta opetellaan monissa kunnissa/valtiolla. Tämän webinaarin tavoitteena on lisätä ymmärrystä työllistämisehdosta ja sen käytöstä niin julkisella sektorilla kuin yrityksissä.

Tilaisuuden alustava ohjelma:

• 9.00 - 9.10 Mitä onkaan hankinnoilla työllistäminen ja hankinnoilla työllistämisen toimintamalli, projektipäällikkö Anu Tirkkonen, Kuntaliitto
  • 9.10 - 9.35 Miksi markkinavuoropuhelu on niin tärkeää ”työllistämisen ehdon käyttämisessä” – oppeja käytännön työstä, johtava asiantuntija Salla Koivusalo, KEINO
  • 9.35 Miltä työllistämistä koskeva ehto julkisessa hankinnassa näyttää palveluntuottajan näkökulmasta
  • 9.35 - 10.00 Lekolar Oy, toimitusjohtaja Taneli Kivistö
  • 10.00 - 10.25 Consti Oy, Yianni Charalambous, alue- ja asiakkuusjohtaja

Tauko 10.25-10.30

• 10.30 - 10.50Osakeyhtiö 2.0/Kontu, palveluvastaava Juho Viiala, Kontu Satama, toimitusjohtaja Teo-Ilmari Tuovinen
  • 10.50 - 11.10 Gaius-säätiö, hoitotyön kehittäjä Larisa Kiljander
  • 11.10 - 11.30 Personalhuset ja Aalto Henkilöstöpalvelut, palvelupäällikkö Monia Pöllänen
  • 11.30 - 11.50 Kommenttipuheenvuoro elinkeinoasioiden päällikkö Maria Virtanen, Pirkanmaan yrittäjät
  • 11.50 - 12.00 Yhteenveto aamupäivästä, Anu Tirkkonen