Kuntien digitalisointiviikko 6.6.-10.6.2022

Systeeminen muutos ja digitalisaatio osana kuntapolitiikan tulevaisuutta -seminaari klo 9-11

digiviikko 6-10.6.2022

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Etäseminaari
Teams
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tervetuloa Digiviikon viimeisen päivän aamuseminaariin perjantaina 10.6 klo 9-11. Tilaisuudessa esitellään kaksi kiinnostavaa ja ajankohtaista selvitystä, jotka katsovat kuntien tulevaisuuteen. Kuntaliiton yhteistyössä Norenin kanssa toteuttama selvitys esittelee erilaisten kuntien valmiuksia systeemiseen muutokseen. Valtiovarainministeriö selvitti 2021 aikana vaihtoehtoisia kuntapolitiikan toimenpidekokonaisuuksia poliittisen päätöksenteon pohjaksi ja näissä tärkeässä roolissa on myös digitalisaatio. Tässä seminaarissa tarkastellaan systeemistä muutosta ja kuntien digitalisoitumista erilaisista lähtökohdista käsin. Mukaan keskusteluun on kutsuttu kuntia, jotka olivat selvitystyön ohjausryhmässä.

OHJELMA

Tilaisuuden puheenjohtaja: Kehittämispäällikkö Elisa Kettunen, Kuntaliitto

Toteutustapa: Teams

9.00-9.05 Tilaisuuden avaus, Elisa Kettunen, kehittämispäällikkö (Kuntaliitto)

9.05-9.35 Tulevaisuuden kestävät kunnat ja digitalisaatio, Ville Nieminen, asiantuntija (Kuntaliitto)

9.35 - 10.05 Kuntapolitiikan tulevaisuus ja kuntien digitalisaation edistäminen, Suvi Savolainen, neuvotteleva virkamies (valtiovarainministeriö)

10.05-10.35 Systeeminen muutos –julkaisun esittely ja keskeiset havainnot, Hanna Menna, erityisasiantuntija (Kuntaliitto)

10.35-10.50 Yhteistä keskustelua, kysymyksiä ja kommentteja

10.50 – 10.55 Päätössanat ja tilaisuuden yhteenveto, Elisa Kettunen

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Tilaisuus tallennetaan.

Tilaisuus on osa kuntien digitalisointiviikon ohjelmaa.

Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikolla keskustellaan digitalisaatiosta erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta. Tarjolla on sekä live- että etätapaamisia.

Tutustu kuntien digiviikkoon.