USO 6 Kestävä kuntajohtaminen -verkosto

Sparraustilaisuus kuntien luottamushenkilöille: Vaikuttavan luottamushenkilötyön toimintatavat ja käytännöt

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtumatyyppi
Verkkokoulutus
Kunta
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto, FCG Finnish Consulting Group ja ympäristöministeriö

USO 6 Kestävä kuntajohtaminen -verkostossa järjestetään verkostokuntien luottamushenkilöille suunnattu toinen koulutustilaisuus keskiviikkona 1.12.2021 klo 9.30-14.30. Joulukuun koulutustilaisuuden teemana on vaikuttavan luottamushenkilötyön toimintatavat ja käytännöt. Tapahtuma koostuu aamupäivän webinaariosiosta, joka striimataan Kunta.tv:n kautta sekä vapaaehtoisista, Zoom-alustalla käytävistä pienryhmäkeskusteluista.

Webinaarin tallenne on katsottavissa webinaarisivustolla tapahtuman jälkeen kahden viikon ajan.

9.30-12 Aamupäivä (Kunta.tv)

9.30-9.35 Tilaisuuden avaus

Kehittämispäällikkö Jarkko Majava, Kuntaliitto

9.35-10.30 Keskustelu: Vaikuttavan ja eettisen luottamushenkilötyön toimintatavat ja käytännöt sekä vaikuttamisen areenat ja verkostot

Verkkopalveluiden kehityspäällikkö Tony Hagerlund, Kuntaliitto

Johtava asiantuntija Jouni Mutanen, FCG Finnish Consulting Group

Salon kaupunginvaltuuston 1. vpj Saija Karnisto-Toivonen

10.30-11 Luottamushenkilö ja kuntatalous

Erityisasiantuntija Olli Riikonen, Kuntaliitto

11-11.15 Tauko

11.15-12 Mikä mietityttää? Kysy asiantuntijalta luottamushenkilönä toimimisesta

Lakiasiainjohtaja Juha Myllymäki, Kuntaliitto

12-13 Lounastauko

13-14.30 Iltapäivä (Zoom)

Teemakohtaiset vertaisryhmät

Pienryhmäkeskustelut

Osana tapahtumaa järjestetään asiantuntijoiden johdolla fasilitoidut pienryhmäkeskustelut klo 13-14.30. Keskustelut pidetään Zoom-alustalla. Keskustelut aloitetaan yhteisellä alustuksella Zoom-päätilassa klo 13, josta osallistujat siirretään ohjeistuksen jälkeen omiin pienryhmiinsä. Keskustelut päättyvät klo 14, jonka jälkeen osallistujat siirtyvät takaisin päätilaan ja jossa käydään läpi yhteiset johtopäätökset. Tilaisuus päättyy noin klo 14.30.

Ilmoittautuneet jaetaan osallistujien aseman mukaan, jolloin esimerkiksi eri kunnista tulevat hallitusten ja valtuustojen puheenjohtajat ovat omissa ryhmissään, ja valtuutetut omissa. Pienryhmäkeskusteluiden sisällöt pohjautuvat aamupäivän webinaariosioon. Teemoina keskusteluissa ovat luottamushenkilönä viestiminen ja vaikuttaminen, kuntatalous luottamushenkilön näkökulmasta sekä kuntastrategian toteuttaminen ja käytäntöönpano luottamushenkilön näkökulmasta.

Ilmoittautuminen tapahtumaan on päättynyt.